Ostara - 08

Ostara

Glad Ostara!

Då har man äntligen ett altare då. Eller, nja. Det är snarare ett tillfälligt altare, använder min låga bokhylla men ska skaffa ett litet bord senare.
Det är första gången jag har gjort det här, men utseendet känns helt rätt. Altaret stämmer överens med min syn på Ostara och jag tycker det är lagom mycket saker.
Duken jag använder är gul och orange. Den ska symbolisera det återkommande ljuset, solen.
De tre ljusen är i rosa och ska föreställa blommor, underbara symboler för våren. Använder mig gärna av tre då detta är mitt lyckotal.
I mitten la jag ett ägg (i sten), vilket i sin tur också kan symbolisera det återvändande ljuset.
När jag var klar med mitt altare så kände jag att det ändå var något som saknades. Det var då jag kom på att jag kunde göra en teckning. I mitten ser ni en klänning, den vita delen symboliserar månen och den svarta delen symboliserar solen. Jag målade blått bakom månen (natt) och orange bakom solen (dag). Bilden döpte jag till Det annalkande ljuset och ska visa hur ljuset och värmen återvänder.
Hoppas ni får en trevlig Ostara!

Kommentarer
Postat av: Ceriadwen

Fint altare. Förutom att tre är ditt lyckotal är det ju också trippelgudinnans: jungfrun, modern och den gamla. :-)

Glad Ostara i efterskott!

2008-03-23 @ 12:34:48
URL: http://ceriadwen.blogg.se
Postat av: Snöfrid

Tack :)
Det hade jag faktiskt inte tänkt på, så passande.

2008-03-26 @ 11:18:06
Postat av: Ett häxhom

Det tycker jag var fint! Behöver egentligen inte vara mer komplicerat än så, men bara en ide, kanske en representation av elementen i de fyra vädestrecken?...Det kan du ju även skriva om (när du har kört fast)

2011-04-05 @ 21:24:34
URL: http://haxhem.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0