Wicca - vägledning för den självständige utövaren

Jag tänkte det kunde vara roligt med ett litet boktips. Jag fick nämligen en, enligt mig, underbar bok av min syrra för ett tag sen som handlar om just wicca. Den är skriven på ett sätt så att den ska passa alla, varken du är wicca eller int så tycker jag du ska läsa denna.


Wicca - vägledning för den självständige utövaren
skriven av Scott Cunningham


Baksidetext: Scott Cunningham avmystifierar begreppet wicca och låter oss i denna bok inse dess ursprungliga skönhet och enkelhet. Förutom att berätta om hur man skapar en magisk cirkel, bygger ett altare och förbereder en ritual, ger boken Wicca inblick i en mängd symbolers betydelse, runmagi, de fyra elementens krafter, och uråldriga tankar om återfödelse och andliga principer. Läs om hur Gudinnan och Guden rör sig i och med varandra genom de fyra årstiderna, och hur detta gestaltas genom heliga dagar av firanden. Ta del av de grundläggande trafitionerna bakom vårt jul- och midsommarfirande, och bli inspirerad att återknyta kontakten med dessa dagars andliga syfte. Wicca öppnar upp för en längtan efter kontakten med det heliga i naturen och inom oss själva.


"Wicca är en fröjdefull religion som sprungit ur vår släktskap med naturen. Den är en förening med Gudinnan och Guden, de universella krafter som skapade allt som finns. Den är en personlig, positiv hyllning av livet. Och nu finns den tillgänglig för alla." - Scott Cunningham


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Jag jobbar med en dokumentärserie på kanal 5. Ett av avsnitten ska handla om bl. a häxor. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att få veta mer.
Maila mig gärna!
[email protected]

2008-02-27 @ 14:08:27
Postat av: Angelika Vaala

Den boken har jag också, tycker den var väldigt bra skriven :)

2008-06-12 @ 09:24:06
URL: http://vaala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0