Var hälsade!

Denna blogg hade jag tänkt skulle handla om Wicca. Men först vill jag passa på att berätta lite om mig själv.

Vet väl inte riktigt vad jag ska skriva om jag ska vara ärlig. Men kan väl börja med att tala om att jag är en artonårig wicca. Tjej, om ni inte redan har klurat ut det. Heter Snöfrid, det är ett släktnamn jag tagit till mig.

Jag har alltid varit som besatt av allt som har med det övernaturliga och oförklarliga att göra. Började tidigt läsa om häxprocesserna som ägde rum runt om i världen och kom på så sätt in på wicca. Först hörde jag bara talas om ordet i lite olika sammanhang, men så fann jag en (enligt mig) underbar sida där jag spenderade timmar. Denna hette Ionas Trolldomshörna, men den verkar sorgligt nog vara nedlagd nu. Nu är jag iaf wiccan själv och trots att jag har läst mängder om religionen så hittar jag alltid nya saker. Det finns så otroligt mycket att lära och det är verkligen en fascinerande religion. Den passar mig perfekt, då inte bara för att jag är besatt av "häxor med höga hattar och svarta katter", utan för att det är en så fredlig naturreligion. Den har heller inga direkta regler/riktlinjer som du måste följa, utan du utövar den ungefär som du själv vill. Det är en individuell religion.

Haha, jag är visst inget vidare på att beskriva mig själv märker jag. Kommer bara in på min religion. Men hoppas att det här räcker än så länge. Lovar att skriva mer om jag kommer på något och ni är alla jättevälkomna att fråga mig, både angående mig själv eller något annat.

Den här sidan ska iaf som sagt tidigare handla om Wicca, modern häxkonst eller vad ni vill kalla det. Min tanke är att inte bara jag ska skriva här utan att även ni ska få en chans att skriva kommentarer m.m. så skriv på! Hoppas ni tycker om sidan.


Kommentarer
Postat av: Iona

Hej, tänkte bara meddela (några år så här i efterhand) att Trolldomshörnan kommer upp på webben igen. Så om du är intresserad, ta en titt här: http://iona.se/trolldom/



Blessed Be

Iona

2010-03-11 @ 13:56:00
URL: http://www.iona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0